O Unreal Script - [UE1] [UC] 5 Instrukcja warunkowa i instrukcja wyboru by Raven dnia: 02 Grudzien 2007, 19:47
Instrukcja warunkowa
Sluzy do wykonywania róznych bloków kodu w zaleznosci od wartosci podanego parametru. Instrukcja warunkowa ma postac:
Unreal Script: |
if(warunek1) { instrukcje1 }else if(warunek2) { instrukcje2 } else { instrukcje3 }
|
lub:
Unreal Script: |
if(warunek) { blok instrukcji }
|
W dzialaniu moze ona przybrac postac:
Unreal Script: |
if(P.Enemy == S) P.PlayRunning();
|
Instrukcja wyboru (switch)
Instrukcja warunkowa jest przydatna, niestety nieuzyteczna w pewnych wypad-kach. Wlasnie dlatego powstala instrukcja wyboru switch o postaci:
Unreal Script: |
switch(wyrazenie) { case wartosc: blok instrukcji break; case wartosc2: blok instrukcji 2 break; default: blok podstawowy break; }
|
Instrukcje z bloku default zostana wykonane w przypadku gdy wartosc wyrazenia bedzie inna od tych podanych w case.
Unreal Script: |
switch(JakisString) { case "jeden": BroadCastMessage("jeden"); break; case "dwa": BroadCastMessage("dwa"); break; default: BroadCastMessage("zero"); break; }
|