12 - Przycisk AddSpecial Zobacz pojedynczy post
Oddzielny rozdział poświęcę przyciskowi Add Special - . Po kliknięciu na niego LPM pokaże się takie oto okno:
Wybierasz z niego odpowiednie opcje i klikasz OK.
1. Invisible Collision Hul
Niezwykle ważna opcja. Załóżmy, że mamy dekorację (Masked Decoration) stworzoną przy pomocy brusha . Niestety będzie przez to można przechodzić, co naturalne nie jest. Do tego właśnie służy opcja Invisible Collision Hull. Należy pamiętać, aby taka ściana była zrobiona za pomocą normalnego brusha (nie używać Add Sheet - ).
2. Masked Decoration / Masked Wall
Kolejna ważna opcje. Widzieliście na pewno grając czy w UT czy starego Unreala np. kratownicę, czy lilie na wodzie. Są one stworzone przy użyciu Masked Decoration. Z pomocą znowu przyjdzie nam brush Sheet. Wadą, jest to, że można przez niego przechodzić i o ile mając do czynienia z liliami na wodzie nie jest kłopotliwe to przy kratownicy jest małym problemem. Lecz do tego służy opcja Invisible Collison Hull.
3. Regular Brush
Normalny brush - odpowiednik .
4. Semisolid Pillar.
Kolejna opcja którą znać trzeba. Pozwala stworzyć brushe pośrednie między Solid i Non-Solid. Ale czemu to służy? Ano zmniejsza ilość punktów głównych, co z kolei znacząco zwiększa szybkość gry na mapie tak, że na słabszym sprzęcie nie jest "pokazem slajdów".
5. Transparent Window
Opisane gdzie indziej
6. Water
Opisane gdzie indziej
7. Zone Portal
Dzięki temu możemy dzielić mapę na strefy. Jest to niezwykle przydatne jeżeli chcemy zrobić Vaccum Zone. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie na stronie http://unreal.epicgames.com/Zones.htm
|