Wraz z Totally Unreal zostały wypuszczone tekstury w wysokiej rozdzielczości. Oferowały one ogromną liczbę detali (w porownanió do standardowych), bez spowalniania gry. Oprócz oczywistych zalet, jest także poważna wada - stworzenie tekstury z flagą masked jest niezwykle utrudnione. W tej chwili bardzo dużo nowych modów wykożystuje właśnie tą technologię - S3TC.
Wbrew pozorom do stwożenia pliku .utx zawierającego tekstury w wysokiej rozdzielczości, nie potrzeba jakiś skomplikowanych narzędzi - wystarczą odpowiednio spreparowane pliki utx, oraz komenda ucc mergedxt.
Zacznijmy od początku. Wpierw w jakimś miejscu na dysku należy stwożyć TRZY katalogi:
low
high
merged
Następnie niezbędne jest właściew stworzenie plików utx. Pierwszy plik MUSI posiadać tekstury w niskiej rozdzielczości (pcx 8bit). Zapisz go w katalogu low. Potem należy stwożyć plik utx z teksturami w wysokiej rozdzielczości (bmp 24bit). W tym momencie należy pamiętać o tym, że OBA PLIKI MUSZĄ MIEĆ TĄ SAMĄ STRUKTURĘ GRUP, TE SAME NAZWY TEKSTUR WEWNĄTRZ! W skrócie - jedyną różnicą pomiędzy nimi ma być wielkość zapisanych wewnątrz tekstur. Taki plik należy zapisać w katalogu high. Gdy już mamy zrobione odpodiwdnie pliki utx, należy wywołać komendę ucc mergedxt.
Kod:
ucc mergedxt <katalog z tex w niskiej rozdzielczości> <katalog z tex w wysokiej rozdzielczości> <katalog gdzie znajdą się tekstury S3TC>
np.
Kod:
ucc mergedxt c:\low c:\high c:\merged
Powyrzsza komenda połączy pliki utx z obu katalogów - w jeden. W momencie, gdy komputer nie będzie mógł obsłużyć tekstur S3TC - zostaną użyte ich mniejsze wersje.
Importowanie tekstur
Maksymalny rozmiar tekstury to 4096x4096 w 24-bitowej palecie kolorów. Podczas importowanie warto zaznaczyć, aby UED zimportował tekstury z mipmapami. Tekstury skompresowane do S3TC doskonale nadają się także jako skiny.